publikacje nauczycieli bibliotekarzywspieranie szkół

Porozmawiajmy o innowacjach

Koniec roku szkolnego za pasem, wszyscy zasłużyliśmy na odpoczynek, bo był to rok, który postawił przed nami szczególne  wyzwania. Jak każda nowa i trudna sytuacja, zdalne nauczanie bardzo mocno zmobilizowało środowisko szkolne, wyzwoliło wiele pomysłów oraz kreatywności. 
Nie namawiamy was do pracy w wakacje, ale może warto pozwolić naszym ideom „poleżakować”, dojrzeć i stać się w kolejnym roku szkolnym innowacją pedagogiczną. 
Co można powiedzieć o istocie tej innowacji? Innowacja to robienie czegoś innego lub robienie czegoś inaczej. Każda innowacja jest zmianą, lecz nie każda zmiana jest innowacją. Aby można było działanie uznać za  innowacyjne, powinno być:
  •   celowe – mieć jasno określone efekty, które
    można dzięki niej uzyskać;
  •   planowe – zawierać przemyślany harmonogram
    działań i czynności;
  •   zorganizowane – przewidywać potrzebne zasoby,
    ludzi i środki;
  •   kontrolowane – mieć określony sposób ewaluacji.
Prezentujemy dokumentację przygotowaną do wprowadzenia innowacji pedagogicznej, którą podzielił się z nami jeden z nauczycieli. Przygotowanie i wdrożenie innowacji nie jest wbrew pozorom trudne. Zachęcamy do przyjrzenia się dokumentacji i podjęcia wyzwania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *