priorytety KOpriorytety MEiN

Rozpoczynamy nowy rok szkolny

Rozpoczynając nowy rok szkolny 2022/2023, przypominamy
wyznaczone przez MEiN  kierunki
realizacji polityki oświatowej państwa:

  1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości
    poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno,
    uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
  2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację
    i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona
    i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
  3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń
    edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, m.in.
    przez umożliwienie uczenia się języka łacińskiego już od szkoły podstawowej.
  4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami
    przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do
    zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów
    wprowadzonych do podstawy programowej.
  5. Wspomaganie kształcenia w szkołach ponadpodstawowych w
    związku z nową formułą egzaminu maturalnego od roku 2023.
  6. Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy
    z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.
  7. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie
    prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii
    informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej
    i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści
    publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
  8. Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności
    szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów,
    w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach
    programu „Laboratoria przyszłości”.
  9. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości
    wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych
    i integracyjnych.

Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty wyznaczył na ten rok
następujące priorytety:

  1. Wzmacnianie kompetencji nauczycieli w zakresie wsparcia
    psychologiczno-pedagogicznego dzieci i młodzieży.
  2. Kształtowanie tożsamości indywidualnej i społecznej dzieci i
    młodzieży podczas wprowadzanie edukacji regionalnej podczas zajęć lekcyjnych i
    pozalekcyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *