Rozpoczynamy nowy rok szkolny
Rozpoczynając nowy rok szkolny 2022/2023, przypominamy
wyznaczone przez MEiN kierunki
realizacji polityki oświatowej państwa:
- Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości
poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno,
uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji. - Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację
i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona
i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. - Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń
edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, m.in.
przez umożliwienie uczenia się języka łacińskiego już od szkoły podstawowej. - Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami
przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do
zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów
wprowadzonych do podstawy programowej. - Wspomaganie kształcenia w szkołach ponadpodstawowych w
związku z nową formułą egzaminu maturalnego od roku 2023. - Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy
z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030. - Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie
prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii
informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej
i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści
publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych. - Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności
szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów,
w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach
programu „Laboratoria przyszłości”. - Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości
wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych
i integracyjnych.
Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty wyznaczył na ten rok
następujące priorytety:
- Wzmacnianie kompetencji nauczycieli w zakresie wsparcia
psychologiczno-pedagogicznego dzieci i młodzieży. - Kształtowanie tożsamości indywidualnej i społecznej dzieci i
młodzieży podczas wprowadzanie edukacji regionalnej podczas zajęć lekcyjnych i
pozalekcyjnych.