recenzja

Feedback w szkole

Wielu może
zastanawiać się, co ma wspólnego informacja zwrotna ze szkołą? Otóż… bardzo
dużo! Współczesna szkoła winna opierać się na współpracy i wzajemnej relacji
nauczyciel – uczeń. Feedback, czyli informacja zwrotna, w szkole od zawsze
kojarzona jest z oceną wyrażaną w liczbach, uwagą w dzienniku lub końcoworocznym świadectwem. Na szczęście, obecnie akcentuje się
formę, jaką informacja zwrotna powinna posiadać tak, by nie stała się ona
jedynie krytyką i unicestwieniem motywacji ucznia, a konstruktywnym komunikowaniem efektów jego
pracy i oczekiwań ze strony nauczyciela.

Marcowe wydanie Głosu
Pedagogicznego 3/2023, czasopisma dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i
wychowawców, zawiera niezwykle ciekawy artykuł Kultura feedbacku w szkole dotyczący świadomego i rzeczowego
feedbacku, tak potrzebnego w procesie tworzenia przyjaznej i kreatywnej szkoły otwartej na każdego ucznia.

Autorka, Marta
Nowakowska, szczegółowo kreśli reguły dobrego feedbacku, przedstawia FUKO oraz
SPINKĘ jako modelowe  instrukcje
budowania efektywnej informacji zwrotnej. Co niezwykle istotne, zwraca uwagę na
fakt, iż „Informacja zwrotna jest szansą na rozwój nie tylko dla ucznia, ale
także dla pedagoga”. Taka wiadomość od uczniów pozwala bowiem na doskonalenie
warsztatu pracy, poprawę relacji oraz wspólne poczucie wpływu na szkolną
rzeczywistość.

Aby poznawać i
utrwalać pozytywne doświadczenia pedagogiczne już dziś zachęcamy zarówno do
lektury Głosu Pedagogicznego 3/2023 jak i do uczestnictwa w nadchodzących
warsztatach online Jak motywować uczniów
poprzez informację zwrotną,
na które można zapisać się w naszym Centrum 😊

Zapisz się 👉 http://oferta.cen.info.pl/ofe,jak_motywowac_uczniow_poprzez_,1984.html

Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *