Kwietniowi Antypiraci

Kwietniowi Antypiraci 2024 w działaniu

Uczestnicy akcji Kwietniowi Antypiraci 2024 mogą już podzielić się swoimi pracami. Temat „Prawo autorskie a sztuczna inteligencja” zainteresował liczne grono  uczniów. Wśród projektów, które już można zobaczyć na naszym blogu znajdują się m.in. infografiki wykonane przy użyciu sztucznej inteligencji.

Zachęcamy do obejrzenia galerii prac.

 

Galeria prac

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Lipnie

Zespołu Szkół Samochodowych im. Tadeusza Kościuszki we Włocławku

Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Służewie

Szkoła Podstawowa nr 267 im. Juliusza Słowackiego w Warszawie

I Liceum Ogólnokształcące w Dąbrowie Górniczej

Szkoła podstawowa nr 307 im. Króla Jana III Sobieskiego w Warszawie.

Najlepsze prace uczniów klas 7-8, którzy zgłosili się do wzięcia udziału w akcji. Koordynatorki szkolne: Maria Jaczun, Anna Rumas.

Zespół Szkół nr 2 w Nałęczowie

Uczniowie już po raz czwarty uczestniczyli w Ogólnopolskiej Akcji „Kwietniowi Antypiraci”. Do udziału w VIII edycji zgłosili się uczniowie zarówno Liceum im. Stefana Żeromskiego jak i Technikum Nr 1 im. Zygmunta Chmielewskiego. Zespół realizujący projekt tworzyli uczniowie klasy I i II LO. Uczniowie pracowali pod opieką Bożeny Kursy – nauczycielki – bibliotekarki. Uczniowie uczestniczyli w seminarium online. Na pierwszym spotkaniu członkowie zespołu podzielili się zadaniami oraz wybrali program do tworzenia infografiki. Kolejne spotkania poświęcone były pracom związanym z projektowaniem infografiki. W trakcie realizacji projektu uczniowie mogli wykazać się kreatywnością, zdolnością wykorzystania AI, TIK oraz umiejętnością współpracy w grupie. Przy tworzeniu infografiki mieli okazję zapoznać się z zagadnieniem sztucznej inteligencji oraz problematyką prawa autorskiego oraz doskonalić umiejętność analizowania, weryfikowania i selekcji źródeł informacji. Infografika tworzona była w programie ADOBE PHOTOSHOP.

Szkolny koordynator akcji: Bożena Kursa

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Pyzdrach

Wizerunek Sztucznej Inteligencji został wygenerowany przez 4 uczennice klasy 6 podczas zajęć Koła Przyjaciół Biblioteki.

Koordynator szkolny: Olga Dębska

Szkoła Podstawowa nr 8 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Toruniu

Koordynator szkolny: Katarzyna Cisek

Szkoła Podstawowa nr 1 w Końskich

Koordynator szkolny: Beata Wróbel

Zespół Szkół im. gen. Władysława Sikorskiego w Słupcy

Koordynator szkolny: Maria Radoń-Kowalska

Szkoła Podstawowa nr 1 w Kożuchowie

Portret Sztucznej Inteligencji stworzony przez zespół uczennic z klas 4 i 6.

Koordynator szkolny: Grażyna Romanik

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Dąbiu

Zespół Szkół w Łobżenicy

Nasza szkoła po raz pierwszy przystąpiła do ogólnopolskiej akcji Kwietniowi Antypiraci. Projekt został wdrożony jako innowacja pedagogiczna i miał na celu zwiększenie świadomości uczniów na temat korzystania ze sztucznej inteligencji oraz zachęcenie do respektowania prawa autorskiego w jej kontekście. Zajęcia innowacyjne odbywały się raz w tygodniu od 1.03-8.04.2024 r. w ramach Szkolnego Kółka Czytelniczego. W projekcie wzięły udział uczennice kl. 1b LO. Korzystając z wiedzy pozyskanej na seminarium oraz z rzetelnych źródeł internetowych, opracowały zasady etycznego wykorzystywania AI. Uczennice pracowały stacjonarnie w bibliotece szkolnej oraz zdalnie. Wykazały się kreatywnością i odpowiedzialnością za powierzone zadania. Udział w akcji oceniły bardzo pozytywnie. Zdobyły wiedzę nt. sztucznej inteligencji i etycznych zasad korzystania z niej. Rozwinęły również umiejętności korzystania z programu Canva. Były zadowolone z jej efektów i cieszyły się, że miały możliwość uczestniczenia w tegorocznej akcji Kwietniowych Antypiratów.

Koordynator szkolny: Sabina Ziarnik

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Rększowicach

Koordynator szkolny: Katarzyna Stajner

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Strzelnie

Nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w akcji. Do pracy przystąpiły dwie grupy. Z dumą przedstawiam działania, które realizowaliśmy w ramach koła matematycznego i lekcji j. polskiego:

1. Rozwiązanie escape roomów o prawach autorskich.

2. Udział nauczycieli w seminarium.

3. Generowanie obrazów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w Copilocie oraz w Canvie.

4. Przygotowanie prac:

– Praca Sztuczna Inteligencja wygenerowana została w Capilocie przez uczniów klasy VI pod kierunkiem p. Hanny Wojtylak-Bąk,

– Praca AI jest z nami wygenerowana w Canvie przez uczniów klasy IV pod kierunkiem p. Edyty Modrzejewskiej.

Dziękujemy za możliwość uczestnictwa w akcji. Jesteśmy gotowi kontynuować naszą współpracę w przyszłości.

Koordynator szkolny: Hanna Wojtylak-Bąk

Oprac.  Anna Puścińska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *