nowości w bibliotece

Misz-masz, czyli szybki przegląd prasy

W marcowym numerze Bibliotekarza (3/2019) bardzo ciekawy
artykuł nie tylko dla nauczycieli bibliotekarzy, ale i dla historyków, a także
uczniów. Joanna Bachtin pisze o gromadzeniu w zbiorach Biblioteki
Narodowej  funkcjonujących w latach 1976-1990
poza oficjalnym obiegiem (i poza cenzurą) czasopismach, biuletynach, ulotnych
pismach. Mamy tu nie tylko ich wykaz, ale także fascynujące historie związane z
ich nabywaniem i włączaniem do zbiorów biblioteki. Z kolei Agnieszka Duk-Drąg – o znaczeniu organizacji i aranżacji przestrzeni w bibliotece dla
podniesienia komfortu użytkowników.

Do tematyki dostosowywania się bibliotek do oczekiwanych przez współczesnych czytelników funkcji i
(coraz lepszych) warunków lokalowych nawiązuje także ostatni numer Poradnika Bibliotekarza (3/2019).
Na łamach czasopisma prezentują się biblioteki nowe i te po kapitalnych remontach. W
dziale „Książki, które pomogą w pracy…” recenzje dwóch publikacji: Ewolucja nowych przestrzeni bibliotecznych
pod red. S. Baran i K. Bikowskiej (Olsztyn 2018)
oraz Nowe przestrzenie i nowe technologie – dlaczego warto modernizować
biblioteki
(Warszawa 2018).
 Tradycyjnie rekomendujemy czasopismo dla nauczycieli bibliotekarzy Biblioteka w Szkole (4/2019). Numer otwiera tekst redaktora naczelnego, Juliusza Wasilewskiego,  który wspiera nas w mądry i wyważony sposób. W dalszej części – aż trzy teksty naszego autorstwa, w tym jeden o prowadzonej we Włocławku właśnie przez naszych nauczycieli bibliotekarzy akcji Odjazdowy Bibliotekarz. Zachęcamy – przyłączcie się do nas, albo zorganizujcie własny rajd.
 
BYOD to trend o którym pisaliśmy kilka postów wcześniej. O pożytkach
z angażowania smartfonów uczniów w proces edukacji pisze w
Dyrektorze Szkoły (4/2019)
Maciej Frasunkiewicz. Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN apeluje natomiast:
Dołącz ze swoją szkołą, biblioteką do akcji Żonkile w 76. rocznicę powstania w
getcie warszawskim.
 My dołączamy, a Wy? 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *