edukacja polonistycznajęzyk polski jako obcypriorytety MEN

Uczeń z doświadczeniem migracji

W wyniku toczących się konfliktów zbrojnych, w ciągu ostatnich kilku lat, miejsce stałego zamieszkania opuściła ogromna ilość dzieci.

Dziecko, które nagle traci dom, przyjaciół, często także najbliższych, staje się wycofane, bądź też reaguje agresją… próbując odnaleźć się w nowej, otaczającej rzeczywistości. Tęsknota za dawnym życiem, osamotnienie i deficyty kompetencji językowych sprawiają, że powstaje mur pomiędzy dziećmi a nowym miejscem, w którym przyszło im żyć.

Nie bez kozery w podstawowych kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025 odnaleźć możemy kierunek, który mówi o pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego, bowiem to właśnie edukacja jest niezbędnym czynnikiem do odbudowania nadziei i poczucia godności dzieci z doświadczeniem migracji.

Biblioteka pedagogiczna Kujawsko-Pomorskiego Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku oferuje szereg publikacji dotyczących dydaktyki i metodyki nauczania języka polskiego jako obcego. Zachęcam do skorzystania z naszego katalogu bibliotecznego 🙂

Oprac. Małgorzata Iglewska-Jendrzejewska

Źródło obrazka: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *