recenzje

Zdrowa i skuteczna komunikacja

Jak sobie radzić z trudnym klientem? Jak rozwiązywać konflikty w pracy? Jak rozwijać umiejętności komunikacyjne? Na te i inne pytania odpowiada Magdalena Cyrklaff-Gorczyca w książce Komunikacja interpersonalna i psychologiczne aspekty pracy z ludźmi.  

Współczesny człowiek żyje w dużym napięciu. Tempo życia i wysokie wymagania wobec niego wywołują stres. Bardzo często przekłada się to na sposób komunikacji. Pojawia się agresja, nieumiejętność sformułowania swoich potrzeb, trudność porozumienia z otoczeniem. Autorka – psycholożka i trenerka rozwoju związana z UMK w Toruniu, przedstawia sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych. W rozdziale 4 można przeczytać, jak należy rozmawiać z osobą pobudzoną i agresywną, np. w biurze czy gabinecie. Przedstawione też zostały sposoby prowadzenia dialogu z osobą przygnębioną, apatyczną, a także reprezentującą postawę manipulacyjną i „wikłającą”. To tylko kilka przykładów z szerszego spektrum.

Autorka w swojej książce poświęciła również wiele miejsca efektywnemu komunikowaniu i współpracy z ludźmi. Jej zdaniem, tzw. miękkie kompetencje, czyli właśnie komunikacja, negocjacje, współpraca, są najważniejsze w kontekście odniesienia sukcesu w pracy. Poruszone przez badaczkę tematy pomagają poprawić relacje interpersonalne, a co za tym idzie indywidualny dobrostan psychiczny.

Zachęcamy do lektury tej ciekawej publikacji dostępnej w naszej wypożyczalni.

Oprac.  Katarzyna Gradzik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *