kreatywnośćnauczyciele

Praca grupowa na lekcji – wspólne działanie i wspólne sukcesy!

Praca grupowa to nie tylko częsty element zajęć edukacyjnych, ale także cenny sposób na rozwijanie kompetencji społecznych i kreatywności wśród uczniów. Praca zbiorowa podczas zajęć lekcyjnych przynosi wiele korzyści. Wymaga od uczniów umiejętności komunikacji i zaangażowania we współpracę. Podczas wspólnej pracy nad zadaniem lub projektem uczniowie uczą się słuchać innych, szanować różnorodność pomysłów i wyrażać własne.

Kiedy uczniowie pracują w grupie mają doskonałą okazję do poznania swoich kolegów i koleżanek. Wspólne zadanie i praca mogą prowadzić do budowania więzi emocjonalnych, empatii i wyrozumiałości. Wszystko to składa się na tworzenie relacji międzyludzkich, tak potrzebnych w rozwoju i procesie socjalizacji młodego człowieka.

Praca grupowa to możliwość zetknięcia się z różnymi perspektywami i pomysłami. Dzięki licznym dyskusjom i wspólnemu omawianiu tematów, uczniowie mogą rozwijać swoją kreatywność, zdolność do generowania ciekawych i innowacyjnych pomysłów a także poszerzać swój zasób językowy. Praca w kolektywie daje szansę na wykorzystanie różnorodności pomysłów podczas realizacji wspólnego celu. Uczniowie mogą wzajemnie się uzupełniać i wspierać, co sprzyja budowaniu włączającego środowiska edukacyjnego oraz wyrównywaniu szans edukacyjnych.

Warto zaznaczyć, że aby praca grupowa była skuteczna, ważna jest postawa nauczyciela, jego odpowiednie przygotowanie i nadzór ze strony nauczyciela. To nauczyciel ma za zadanie stworzyć inspirujące zadania, zdefiniować role w grupie oraz monitorować postęp i interakcje między uczniami. Praca zbiorowa na lekcji to zarówno sposób na przyjazne przyswajanie wiedzy, jak również  efektywne narzędzie w kształtowaniu umiejętności społecznych i rozwijaniu potencjału kreatywnego uczniów.

Oprac. Emilia Ruczewska
Źródło obrazka:  pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *